رئیس اسبق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در یادداشتی از برجام به عنوان یک موهبت [الهی] برای این رژیم یاد کرد.

مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی: برجام برای اسرائیل یک موهبت [الهی] بود!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «کارمی گیلون» رئیس اسبق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) به مناسبت دومین سالگرد امضای برجام در یادداشتی برای نشریه آمریکایی فارن پالیسی نوشت:

برای ده‌ها سال، دغدغه ما در اسرائیل این بود که چگونه برنامه هسته‌ای ایران را نابود کنیم. یکی از گزینه‌ها انجام عملیات نظامی بود اما این گزینه خطرات و هزینه‌های زیادی داشت و تضمینی هم برای موفقیت آن وجود نداشت.

اما قدرتهای بزرگ جهان - بدون شلیک حتی یک گلوله - از طریق برجام زیرساخت‌های هسته‌ای کلیدی ایران را از بین بردند و این کشور را تحت نظارت و بازرسی‌های شدید قرار دادند.

ایران به واسطه برجام دو سوم از سانتریفیوژهایش را از مدار خارج کرد، ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را تا 98 درصد کاهش داد، قلب رآکتور هسته‌ای اراک را با سیمان پر کرد، و مهمتر از همه اینکه به بازرسان دسترسی بی‌سابقه‌ای به تاسیسات هسته‌ای خود داد.

به همین دلیل، حتی سرسخت‌ترین منتقدین برجام از جمله ترامپ، نتانیاهو و تعدادی از همکاران من در مراکز نظامی و امنیتی اسرائیل نیز امروز علنا یا تلویحا به نتایج مثبت آن اذعان دارند یا اینکه دستکم برخلاف گذشته در برابر آن سکوت کرده‌اند.

انتهای پیام /

کارمی گیلون: برجام برای اسراییل موهبت الهی بود! 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۴ تير ۱۳۹۶
ما وقتی هسته ای را برای مصارف صلح امیزش میخواهیم و هنوز هم داریم گسترش میدهیم پس بازنده شمایید ن ما
آخرین اخبار